wtorek, 31 maja 2016

Wywiad z Alvaro Solerem

Alvaro Soler to pochodzący z Barcelony piosenkarz, którego utwór „El mismo sol” stał się hitem ubiegłego lata. Kolejne utwory artysty „Agosto” i „Sofia” wskazują zaś na to, że kariera Alvara dopiero się rozkręca. W specjalnym wywiadzie opowiada między innymi o swojej wielokulturowości, inspiracjach muzycznych oraz współpracy z Jennifer Lopez. Zapraszam do lektury!


Jesteś synem Niemca i Hiszpanki, mieszkałeś przez siedem lat w Japonii – musiało to w znacznym stopniu wpłynąć na Twoją wielojęzykowość i wielokulturowość. Jakie cechy charakteru dzielisz z typowym Niemcem, a jakie z typowym Hiszpanem?

Zgadza się! Właściwie czuję się bardziej Hiszpanem niż Niemcem, ponieważ mieszkam w Berlinie dopiero od roku. Wydaje mi się, że moja miłość do słońca i jego ciągła potrzeba, aby wprowadzić się w dobry nastrój, czyni mnie bardziej Hiszpanem. Co nie zmienia faktu, że bardzo lubię piwo :)

Popularność przyniosło Ci wydanie pierwszego solowego utworu „El mismo sol”. Co Twoim zdaniem przyczyniło się do ogromnego sukcesu tej piosenki – czy była inspirowana osobistymi przeżyciami?

To prawda. „El mismo sol” przyniosło mi jako artyście popularność, co oczywiście kompletnie odmieniło moją karierę. Domyślam się, że ludzie po prostu lubią piosenki z pozytywnym przesłaniem, które pomagają uwolnić się od problemów dnia codziennego. Sam staram się cały czas od nich uwalniać :) Inspiracją dla samego utworu była myśl, że muzyka łączy ludzi, stając się właściwie naszym jednym wspólnym językiem!

„El mismo sol” jest również dostępne w wersji angielskiej „Under the Same Sun” nagranej w duecie z Jennifer Lopez. Jak wspominasz swoją współpracę z żywą legendą muzyki pop?

Praca z J.Lo była czymś nie do uwierzenia. Ona jest naprawdę zapracowaną kobietą, która zna swoją wartość. Dla mnie była to ogromna lekcja jak nigdy nie poddawać się w przemyśle muzycznym.


26 czerwca 2015 wydałeś swój debiutacki krążek „Eterno agosto” z trzynastoma oryginalnymi piosenkami, w większości napisanymi przez Ciebie. Który z utworów na płycie jest Twoim ulubionym i dlaczego?

Właściwie jestem autorem wszystkich moich piosenek, więc z każdą z nich czuję osobistą więź. Nie chciałbym śpiewać piosenki, której nie napisałem, ponieważ nie czułbym, że jestem odpowiedną osobą do opowiedzenia danej historii. Moim ulubionym utworem jest chyba „Esperándote”. Automatycznie przenosi mnie w niezwykłe miejsce i wprawia w dobry nastrój!

W tym roku miałeś okazję odwiedzić Polskę, promując swój najnowszy album. Jaka jest Twoja opinia na temat polskich fanów – czują Twoją muzykę i jej przesłanie?

Tak! Polska jest cudowna! Właściwie to jedyny kraj, w którym „Agosto” odniosło tak ogromny sukces! Jestem naprawdę wdzięczny i nie mogę się doczekać jak wrócę i podzielę się nową muzyką z moimi polskimi fanami! :)

Po ogromnym sukcesie Twojego debiutanckiego krążka mam nadzieję, że niedługo będziemy mieli okazję usłyszeć kolejny. Czy zacząłeś już pracę na drugim solowym albumem? Czego możemy się od Ciebie spodziewać w przyszłości?

15 lipca wydaję reedycję albumu „Eterno agosto” z trzema nowymi piosenkami, między innymi najnowszym singlem „Sofia”. Planuję również trasę koncertową w najbliższym czasie!

¡Gracias por la entrevista y que tengas mucha suerte en tu vida artística!
(Dziękuję za wywiad i życzę dużo szczęścia w artystycznym życiu!)

Muchas gracias a ti y un abrazo enorme a todos mis fans de Polonia!! :)

(Wielkie dzięki i przesyłam uściski dla wszystkich moich polskich fanów!!)


Zachęcam do śledzenia dalszej kariery Alvaro Solera za pośrednictwem jego oficjalnego profilu na Facebooku:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz