sobota, 5 kwietnia 2014

Definicja przyjaźni

Zauważyłem, że ostatnie wpisy mają ze sobą wiele wspólnego, ponieważ wszystkie dotyczą doskonalenia naszego własnego wnętrza i rozwijania się. Człowiek jest jednak istotą stadną, co czasem ma pozytywne a czasem negatywne znaczenie, więc potrzebuje obecności drugiego człowieka. Wielu z nas szuka przyjaciół - ludzi, którzy znaczą dla nas więcej niż zwykli "śmiertelnicy", są na każde nasze zawołanie i wspierają nas w codziennych trudnościach. Chociaż pisałem o przyjaźni już dwa lata temu (możecie tutaj zobaczyć ten stary wpis), to myślę że sprawa wymaga jeszcze kilku uzupełnień.

Ludzie stanowczo nadużywają słowa przyjaźń. Uważają, że przyjacielem czy przyjaciółką jest każda osoba z którą spędzamy więcej czasu i mamy wspólne zainteresowania. Tak naprawdę jednak siła relacji z drugim człowiekiem objawia się dopiero, gdy przychodzą trudności i któraś z osób ma poważny problem. To właśnie wtedy osoby, które uważaliśmy za przyjaciół zwykle zostawiają nas i przestają interesować się naszym życiem. Uwierzcie mi, że niewielka grupa osób, które nazywacie przyjaciółmi będzie z Wami na dobre i na złe, w każdym momencie Waszego życia. Ludzie nie lubią męczyć się cudzymi sprawami, wolą żyć we własnym wolnym od kłopotów świecie. Z doświadczenia wiem, jak bardzo krzywdząca i upokarzająca może być świadomość, że człowiek, którego uważaliśmy za powiernika naszych tajemnic i kompana na zawsze nagle ma cię całkowicie gdzieś. Wiadomo, że trzeba nawiązywać relacje z ludźmi, ale nie nazywajcie ich zbyt pochopnie "przyjaciółmi". Angażujcie się w różnego rodzaju zażyłości stopniowo, a unikniecie przy tym rozczarowania, bo im większe macie wymagania wobec drugiej osoby, tym większy ból sprawi Wam, gdy ona zawiedzie.

Wiem, że dzisiejszy wpis może nie jest zbyt optymistyczny, ale musiałem z siebie wylać pewne żale i dzięki temu chyba będzie mi lżej. Patrzcie jednak na świat pozytywnie i otwierajcie się na ludzi - każde doświadczenie czyni nas silniejszymi, a z każdej relacji z drugim człowiekiem wynosimy cenną wiedzę na przyszłość. Na zakończenie jak zwykle podzielę się z Wami jakimś utworem. Tym razem będzie to piosenka Lany Del Rey, której nawet poświęciłem dzieło własnego autorstwa. Co chwila wycieka do sieci jakiś jej nowy utwór, co sprawia że mogę podziwiać jej głos w różnych odsłonach i nigdy mi się on nie nudzi. Mam nadzieję, że wam też się spodoba jej nowy utwór!


Staraj się nie nadużywać słowa "przyjaciel" - czas zweryfikuje, czy osoba z którą się kolegujesz zasługuje na to określenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz