niedziela, 23 marca 2014

Wywiad z Erykiem Minefreedom

W celu urozmaicenia nieco tematyki tegoż bloga postanowiłem co jakiś czas zamieszczać tutaj wywiady z różnymi ciekawymi osobami, które poświęcają swój czas na realizowanie swych pasji i zainteresowań. Jedną z takich osób jest Eryk Minefreedom - autor dwóch doskonale prosperujących blogów, fotograf oraz entuzjasta muzyki, który na dodatek świetnie śpiewa. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym niesamowitym człowieku to polecam przeczytać wywiad poniżej! Wszystkie zawarte w tym wywiadzie zdjęcia zostały wykonane przez Eryka, a zamieszczone w nim piosenki zostały wybrane przez niego.



Zacząłeś pisać swojego bloga dwa i pół roku temu i od tego czasu jego popularność ciągle wzrasta. Co skłoniło Cię do jego założenia i jak zmieniło się Twoje życie od tego czasu?

Mała poprawka, zacząłem pisać pierwszego bloga w 2009 r. (photoblog), w 2011 r. założyłem pierwszego bloga na blogspocie, ponieważ wtedy wiedziałem, że chce się dzielić fotografią, którą robię, a na photoblogu można dodawać do postu tylko jedno zdjęcie, to mnie ograniczało. W zasadzie takiego "pierwszego, pierwszego" bloga prowadziłem już w wieku 11 lat! Niestety gdzieś przepadł w wielkim oceanie internetu, ale pamiętam, że pisałem tam o swoich zwierzakach i było tam pełno błędów ortograficznych haha :) Jak zmieniło się moje życie? W sumie, to blog jest trochę takim wypełniaczem mojego czasu, a ostatnio zabiera go bardzo dużo. Zmieniło przede wszystkim moje myślenie i nastawienie do moich pasji. Pozwala mi na rozwijanie samego siebie i pokazywanie tego co robię szerszej publiczności. Bardzo motywująca jest myśl, że mam dla kogo to robić, bo można pisać dla samego siebie, przez pół roku, rok... później staję się to trochę monotonne i przestajemy widzieć w tym sens, bo jesteśmy trochę "niespełnieni". Mając odbiorców wszystko robi się chętniej ;)

Prowadzisz zarówno bloga typowo lifestyle'owego, jak również swego rodzaju bloga modowego. Jakimi słowami mógłbyś zachęcić innych do czytania Twoich blogów? 

Tak Sllider, to mój taki dość niedawny projekt i tworze na nim swoje pierwsze posty. Jest trochę takim moim raczkującym dzieciakiem, którego z czasem chciałbym rozkręcić. Jakbym zachęcił ludzi do czytania moich blogów? Powiedziałbym : " Zajrzyjcie tam, może akurat znajdziecie coś dla siebie, co Wam się spodoba! Jest tam trochę fotografii, trochę mojego życia, podróży, outfitów, po prostu trochę mnie "


Jesteś osobą, która lubi realizować swoje pasje, między innymi należałeś do harcerstwa, tańczyłeś breakdance'a i interesujesz się fotografią. Jak udaje Ci się znaleźć czas na realizowanie się twórczo i pogłębianie tylu zainteresowań?

W chwili obecnej staram się aktywnie prowadzić dwa blogi. Jestem typem człowieka, który stawia wszystko na rozwijanie swoich pasji i swojej osoby, ponieważ to z nimi chce związać swoją przyszłość. Uważam, że prawdziwym szczęściem jest móc robić to co się naprawdę kocha, dlatego rozwijam swoje zainteresowanie tak jak mogę. Kilka lat uczestniczyłem w zajęciach fotograficznych, jeszcze niedawno skończyłem kurs fotograficzny, staram się ciągle robić zdjęcia, bowiem praktyka czyni mistrza!

Co stanowi dla Ciebie inspirację przy robieniu zdjęć: wolisz fotografować naturę czy innych ludzi? Jakich porad mógłbyś udzielić ludziom, którzy chcieliby zająć się fotografią?

Najlepiej czuję się w fotografowaniu natury. Uwielbiam robić fotorelacje z różnych miejsc, a więc także pewnego rodzaju fotografię reportażową. Lubie pokazywać rzeczywistość taką jaką jest. Poprzez zdjęcia można także pokazać emocję. Pisząc coś na blogu staram się oddać klimat tego co chce przekazać właśnie poprzez zdjęcia. Inspiracją jest po prostu życie codzienne, albo jakieś emocję, które chce przekazać. Fotografia pozwala wyrazić siebie.


A co do rad, to przede wszystkim fotografować wszystko co się da! Szukać ciekawych obiektów, symetrii, fajnych sytuacji, świateł, cieni. Życie daje nam codziennie mnóstwo fajnych kadrów i często żałuję, że nie mam przy sobie aparatu, musiałbym go nosić ze sobą dosłownie wszędzie haha. Warto zapisać się też na jakiś kurs, czy posłuchać rad kogoś kto się na fotografii trochę zna.


W swoim pierwszym wpisie napisałeś, że Twoje życie "uwarunkowane jest ścieżkami wytyczonymi przez Boga i przez codzienność". Jakimi zasadami kierujesz się w podejmowaniu codziennych decyzji?

Tak, jestem osobą wierzącą w Boga i się tego nie wstydzę. Szczerze? To nie pamiętam już o co mi dokładnie chodziło te 2,5 roku temu hahaha :D Kieruję się w życiu przede wszystkim myślą, żeby przeżyć dobrze swoje życie, dać coś od siebie innym, być szczęśliwym, dzielić się tym szczęściem i wywoływać je u najbliższych, nie raniąc przy tym nikogo dookoła.

Miałem okazję wysłuchać kilku utworów muzycznych w Twoim wykonaniu i muszę stwierdzić, że naprawdę masz talent. Skąd wzięła się w Tobie pasja do śpiewania i w jaki sposób rozwijasz swoje wokalne zdolności?

Dziękuję! Jeśli chodzi o śpiewanie, to robiłem to od dziecka. Nie mam pojęcia skąd się to u mnie wzięło, bo nikt w rodzinie tego nie robi, nie ma także żadnych talentów muzycznych. Jak byłem mały mama często ze mną śpiewała i tak zostało. Śpiewam prawie zawsze. W szkole, w autobusie, w pociągu, w domu. Znajomi serio mogą ze mną oszaleć haha Należałem przez krótki okres czasu do szkolnego chóru, później chodziłem na zajęcia wokalne, ale nauczycielka, która prowadziła je zachorowała po krótkim czasie i na tym się skończyła moja nauka. Byłem tylko na kilku zajęciach, więc nie wiele wyciągnąłem z tych lekcji. Aktualnie nie rozwijam się w żaden szczególny sposób, tak samo jak z fotografią - cały czas śpiewam.

Skoro jesteśmy w temacie muzyki: Jacy artyści są dla Ciebie największą inspiracją i jakiego rodzaju muzyki najchętniej słuchasz?

Chillout`u. Jest to muzyka, która jest bardzo pozytywna i poprawia mi zawsze humor, a nadaję się do słuchania praktycznie ciągle, bo nie wymaga jakiegoś skupienia się na słowach, czy przesłaniu. Jest to po prostu kombinacja ciekawych uspokajających dźwięków. Jeśli chodzi o inną muzykę, czy artystów, którzy mnie inspirują, to nasze polskie zespoły LemON i COMA, Dawid Podsiadło, Karolina Kozak , z zagranicznych Conor Maynard, Lana Del Rey, Jessie J, Florence Welch z zespołem Florence&The Machine.

Na zakończenie chciałbym zapytać Cię o cele, jakie wyznaczasz sobie na najbliższy czas. Po maturze planujesz wyjechać na studia do Londynu. Co skłoniło Cię do wyjazdu i jak wyobrażasz sobie swoją przyszłość za granicą?

Tak, bilet kupiony na 15.06.2014r. - mam nadzieję, że będzie to przełomowa data w moim życiu! :) Składam aplikację na studia w kierunku : Events Management, natomiast jeśli bym się nie dostał w pierwszy rok zrobię kolejne kursy fotograficzne, ale takie już na wyższym poziomie i kilkumiesięczne. Skłoniło mnie przede wszystkim chęć rozwijania samego siebie i to, że jest tam o wiele więcej możliwości niż u nas w Polsce. A jak sobie wyobrażam to wszystko? Wiem, że będzie mega trudno, ale kto ma dać radę jak nie ja! :)

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia na maturze ;)

Również dziękuję! ;)


Więcej informacji o Eryku Minefreedom możecie odnaleźć na jego blogach:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz